پيام تبريکي طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در بلغارستان
طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در بلغارستان طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در بلغارستان

 

دوستان عزيز و گرامي !

 

شما که در خط عشق بوطن و محبت به انسان،مشعل اميد را در دشوارترين روزهای زنده گي اجتماعي و سياسي ميهن عزيز ما افغانستان فروزان داشته ايد و با درک کامل از رسالت خطيری که تجدد پسندان دارند،دريافت جواز رسمي فعاليت نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان را که اخيراً بدست آورده ايد شادباش مي گوييم .

کار و پيکار تان بمثابه نوری در تاريکي قابل ستايش است . جدا راهي آشفته گي دردناکي را ميان جنبش های ملي مترقي و دموکرات پديد مي آورد و اين خود آب در آسياب دشمن ريختن است . ولي وقتي در اطلاعيه مجلس موسسان نهضت فراگيردموکراسي و ترقي افغانستان مورخ 24/10/1384 خوانديم که :(( نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان به تاسي از فراخوان مردمي خود بدون ادعای خود محوری به شما همه شخصيت ها،فعالان،احزاب،سازمانهای سياسي وطنپرست و دموکرات،ترقي خواه و تحول طلب مراجعه مي نمايد ...)) و خواهان وحدت عمل مي باشند،بدان شديم که عقده " من" ی و بلند پروازی،تک روشي و تک منشي و ديکتات را مردود مي دانيد .

بدين باوريم که همسو سازی تلاش ها ،يگانه بديل تداوی وطن بخون خفته ماست .مي توان در يگانگي و باهمي اين بديل را حفظ و تکامل بخشيد .بخاطر همين بديل است تا هر خط خوان و هر فرد روشنگر را بسيج نمود . چه رسد به آزاد انديشان دانشمند و وطن دوستان تجدد پسند .

از سوی دگر باور به نجات، خط نا وبستگي است،که با شناخت ژرف از وطن ( جامعه سنتي) وطنداران،در روشني باز انديشي تجارب شيرين و تلخ گذشته بر پايه منافع ملي راه را بسوی مردم سالاری،صلح پايدار،بازسازی وطن و جوهر دادن تمدن باستاني ما و گسترش آگاهي ملي برای حل مسايل رشد و تکامل اجتماعي،اقتصادی،سياسي و فرهنگي،به تماميت ارضي،استقلال و اتحاد ملي،دموکراسي واقعي به حاکميت قانون و جامعه مدني مي گشايد .

يک بار دگر با نشر اين پيام از طريق ماهنامه وزين مشعل آغاز فعاليت رسمي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان را به تمام مبتکرين اين نهضت، اعضا و هواخواهان و مردم با شهامت افغانستان تبريک مي گوييم .

با احترام

از سوی طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در بلغارستان

 

 


April 16th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها